menu

Diagnostiek

Diagnostiek

Diagnostiek

Bij Kinderpraktijk Vis kan er onderzoek worden ingezet. Dit kan voorafgaand of gaandeweg de behandeling zinvol zijn om te onderzoeken waar de klachten vandaan komen en welke hulp het beste aansluit bij het kind/jongere.

Met psychologisch onderzoek kan meer inzicht worden verkregen over de ernst en aard van de klachten en problemen. Het onderzoek kan bestaan uit onder andere een schoolobservatie, intelligentie-onderzoek en cognitieve- en sociaal emotioneel onderzoek. Maar ook wordt er gekeken naar de gehele ontwikkeling van het kind.

Wij hebben een groot aanbod aan testmateriaal, zodat wij rekening kunnen houden met de behoefte van het kind/jongere. Wij doen onderzoek naar onder andere autisme, aandachtsdeficiëntie-/hyperactiviteitsstoornis, non-verbale leerstoornis, faalangst etc.

Het onderzoek zal bestaan uit een kennismakingsgesprek, ongeveer twee onderzoekmomenten met alleen het kind, mogelijk een gesprek met ouders en leerkrachten en vragenlijsten voor ouders en leerkrachten. Aan de hand van de verzamelde gegevens wordt een conclusie geschreven en een op maat gemaakt advies. Welke worden gedeeld in het adviesgesprek.

Pawel Czerwinski P7wf5ng8dr0 Unsplash

Bij Kinderpraktijk Vis kan er onderzoek worden ingezet. Dit kan voorafgaand of gaandeweg de behandeling zinvol zijn om te onderzoeken waar de klachten vandaan komen en welke hulp het beste aansluit bij het kind/jongere.

Met psychologisch onderzoek kan meer inzicht worden verkregen over de ernst en aard van de klachten en problemen. Het onderzoek kan bestaan uit onder andere een schoolobservatie, intelligentie-onderzoek en cognitieve- en sociaal emotioneel onderzoek. Maar ook wordt er gekeken naar de gehele ontwikkeling van het kind.

Wij hebben een groot aanbod aan testmateriaal, zodat wij rekening kunnen houden met de behoefte van het kind/jongere. Wij doen onderzoek naar onder andere autisme, aandachtsdeficiëntie-/hyperactiviteitsstoornis, non-verbale leerstoornis, faalangst etc.

Het onderzoek zal bestaan uit een kennismakingsgesprek, ongeveer twee onderzoekmomenten met alleen het kind, mogelijk een gesprek met ouders en leerkrachten en vragenlijsten voor ouders en leerkrachten. Aan de hand van de verzamelde gegevens wordt een conclusie geschreven en een op maat gemaakt advies. Welke worden gedeeld in het adviesgesprek.

Pawel Czerwinski P7wf5ng8dr0 Unsplash